Undercover Diva

(please scroll down for english version)

Well, som i nok har bemærket, har jeg været gevaldigt undercover i denne uge. UNDSKYLD! (i må have dagens 5QQ til gode)

Den dårlige opførsel skyldes stor travlhed som følge af nogle:

  1. Skelsættende beslutninger
  2. Dagligdags gøremål
  3. Samt ikke mindst et folketingsvalg

Forklaring:
ad 1) Har haft et par tilbud, og har nu valgt at takke ja tak til en super spændende og meget udfordrende opgave. Stopper derfor som selvstændig konsulent, og starter mandag morgen i nyt job (farvel frihed, og goddag kæmpe opgave)

ad 2) Iht ad 1, fik jeg pludselig MEGA travlt med at få en masse ting på plads. Mener VIRKELIG travlt. Good thing – sød rengøringsdame er nu på plads – bad thing – au-pair stadig ikke på plads! (HJÆÆÆÆÆLP)

Fik desuden kørt lidt powershopping igennem. Utroligt så effektiv jeg kan blive under pres. Har haft virkelig svært ved at finde tøj mm i meget lang tid, men det lykkedes mig rent faktisk at finde lidt de sidste par dage. Har desuden i dag fundet en skøn ny neglelak fra mit elskede Chanel. Den hedder Rose Caché, og er fra deres Rouge Allure Velvet efterårs kollektion. Er den ikke skøn? Den er lige kommet i butikkerne sammen med 2 andre skønne farver. Meget Potter trendy fandt jeg ud af 🙂

Chanel "Rose Caché"
Chanel "Rose Caché"

Hey – Fandt mig også en ny dejlig mørkerød lipgloss agtig læbestift fra Lancome. Min elskede No. 76 Stromboli fra Chanel var brugt heeelt ned

Chanel 76 Stromboli
My beloved Chanel 76 Stromboli Lipstick

, OG udgået (argh),

så siden foråret har jeg ledt efter en erstatning. Yeah – endelig fandt jeg den!

Lancome L'Absolu Nu 103
Lancome L'Absolu Nu 103

Fik så også lige shoppet et par kjoler, en hat etc. Måske smider jeg nogle billeder op senere af det 🙂

ad 3) Thumbs up – Danmark har nu sin første kvindelige statsminister.

Helle Thorning Schmidt
Helle Thorning Schmidt - Foto: Scanpix

Thumbs down – hun er socialdemokrat! Sådan – I said it…

Ved godt at alle de her nymodens (nu lyder jeg gammel ik?) bloggere står stolt frem og siger de er røde. Well, det er jeg IKKE. Jeg er LIBERALIST! Jeg tror på at man skal arbejde for at nå sine mål, man skal yde før man kan nyde, vi alle har et ansvar for at være med til at få hjulene til at dreje rundt, OG jeg betaler gladeligt min skat, for jeg mener også at man skal passe på de svage i samfundet!

MEEEN, jeg mener dog ikke, at blot fordi jeg er villig til at knokle 60t/ugl, så skal samfundet føle sig berettiget til at snuppe 68% af min hårdt tjente penge! Lad os for dælen belønne dem der gider arbejde, starte virksomheder og dermed skaffe arbejdspladser, i stedet for at skubbe dem væk, og over grænsen (eller arbejde sort)!

Ha ha – gæt så hvad jeg stemte på?

Nok om politik! Det er fredag, og livet skal nydes.

Divalove/Rikke

——————–

As you probably have noticed, I’ve been tremendously undercover this week. SORRY! (I really owe you a 5QQ)

My bad behavior is due to some:

  1. Landmark decissions
  2. Everyday chores
  3. Last but not least – public election in Denmark

Explanation:
Re 1) I have had a few offers lately, and I have finally decided to accept a super exciting and very challenging task. I am therefore stopping as an independent consultant, and Monday morning I will start in my new job (goodbye freedom, hello giant task – looking forward ❤ )

Re 2) According to Re 1), I was suddenly in a BIG big hurry to get everything done. REALLY in a hurry – like 5 days to get everything in order. Good thing – nice cleaning lady found – bad thing – au-pair still not found! (HEEEELP)

I have also been doing some power shopping. Incredible how effective I can be under pressure. I have had a really hard time finding clothes lately, but actually managed to find a couple of items the last few days.

I also found a wonderful new nail polish from my beloved Chanel. It’s called Rose Caché, and is from their Rouge Allure Velvet autumn collection. Isn’t it beautiful? It just arrived in the stores along with 2 other lovely colors.

Chanel "Rose Caché"
Chanel “Rose Caché”

Hey – I also found a lovely dark red lipgloss kinda lipstick from Lancome. My beloved No. 76 Stromboli from Chanel was all worn down, so this was a true blessing!

Chanel 76 Stromboli
My beloved Chanel 76 Stromboli Lipstick

So since spring I have been looking for a replacement – FINALLY I found it!

Lancome L'Absolu Nu 103
Lancome L’Absolu Nu 103 ❤

I also shopped a couple of dresses and a hat. I’ll may be sharing a picture or 2 later 🙂

Re 3) Thumbs up – Denmark now has it’s first female Prime Minister EVER.

Helle Thorning Schmidt
Helle Thorning Schmidt – Foto: Scanpix

Thumbs down – She is a social democrat! There – I said it…

I know that all these new upcomming (now I really sound old right?) bloggers stand proudly and say they are red. Well, I’m NOT. I’m a liberal! I truly believe that we must work hard to achieve our goals, one must give before we can enjoy, we all have a responsibility to help to get the wheels of our society to spin, and I am gladly gladly paying my taxes, because I also believe that one should beware of the weak and less fortuned in our society!

BUT in my opinion, however, though I am willing to work really hard (like 60h a week), society cant feel entitled to grab 68% of my hard earned money (YES – that is happening in Denmark with a social democratic goverment)! Let’s just reward those who wants to work, start businesses etc – and thereby creating jobs for our society, instead of pushing them away, and across the border (or moonlighting)!

Enough already. It is friday – lets enjoy life! Cheers 🙂

Divalove/Rikke

——————–