Gir du en putter? (in Danish)

Var til Køge festuge igår sammen med tøserne. Først mødtes vi vanen tro til “Bobler & Bær”

Bobler & Bær
Bobler & Bær

(ja, det er sådan noget vi går til her i udkantsdanmark 😉 ), og bagefter gik vi sammen op på torvet for at høre “De Glade Sømænd”.

De Glade Sømænd
De Glade Sømænd

HOLD NU OP hvor var det sjovt!!! De drenge formår altså at sætte SÅ meget gang i festen. Vi endte op med at stå som små teenage tøser, og skrige og hoppe og synge med på “Lækker”, “Gir du en putter”, “Drik”, “Alle Sømænd er glade for piger” osv.

For at komme i rette stemning, havde vi aftalt at vi klædte os på i stilen “50’er housewife”.

Mad Men De Glade Sømænd
Mad Men goes Suburbian

Så jeg var pludselig på hjemmebane med min elskede røde læbestift, bobbet hår, perlekæde og totalt Mad Men kjole. Mine elskede “Minnie Mouse” sko blev også atter en gang luftet. Vi var SÅ klar til de kække sømænd!

Minnie Mouse sko a la Rikke
Minnie Mouse, Mad Men

TOPKLASSEUNDERHOLDNING siger jeg jer! Det er jo ikke ligefrem den slags musik jeg gør det mest i, men de her gæve gutter formår altså at piske en stemning op, der sjældent er set mage. Reminicenser fra min barndom trådte frem, og mentale billeder af gamle sømænd på havnen dukkede op i mit hovede.

I dag bobler jeg stadig indeni når jeg tænker på hvor sjovt vi havde det. Fed oplevelse vi kan leve længe på – Stort tak til “De Glade Sømænd” :).

/Divalove fra Rikke

Mondo Kaos
Mondo Kaos - Captain Dress
