Nørrebronx – 2200 Hverdagsritualer

OK så. Har i en selvudfordring tilmeldt mig til til Copenhagen Photo Festival’s udstilling “2200 hverdagsritualer” drevet af bl.a. Martin Asbæk. Ikke blot en fotografisk udfordring, men samtidig en kærkommen kulturel opruskning med at tilbringe nogle dage på “Nørrebronx” – komme ind under huden på folk, og få tilladelsen  til at man tager deres billede (og det er sku ikke bare sådan skal jeg hilse og sige). Jeg blev passet op indtil flere gange, og blev spurgt meget agressivt “hvorfor tager du billeder af os – hvad skal det bruges til – det må du ikke…” Jeg fik virkelig Nørrebro “kærligheden” at mærke på nært hold, og ualmindelig mange interessante historier omkring “der er en pris på mit hovede” osv osv…

Faktum er at jeg ELSKEDE opgaven. Totalt ubetalt, intet er sikkert mht om mine billeder kan bruge, men ved Gud hvor er det berigende at komme væk fra mit forstadsliv, og tilbage i smeltedigelen KBH.

Nu er det ikke ligefrem en statshemmelighed at jeg har levet et voksenliv i den mere behagelige ende af skalaen, derfor overrasker og chokerer det nogle, at jeg kaster mig ud i dette projekt. Dem der kender mig bedre, ved så at jeg altid har haft en forkærlighed for den skæve vinkel, og dets eksistenser.

Aner ikke hvor meget af mit der kan bruges endnu, men kan kun anbefale alle, at se nærmere på projektet her:

http://www.facebook.com/2200HVERDAGSRITUALER

De af jer, jeg er connected med på FB, kan se mine billeder her:

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150172526992949.310443.789882948

